Śladami przeszłości – wycieczka przedmiotowa z historii

Aktualności » ARCHIWUM 2017/2018 » Śladami przeszłości – wycieczka przedmiotowa z historii

2017-11-08

25 października uczniowie klasy 7 B pod opieką p. Doroty Mikocik i p. Ewy Żydek wzięli udział w wycieczce przedmiotowej z historii.
Tropiąc przeszłość pojechaliśmy do Muzeum Śląskiego w Katowicach, aby poznać historię Śląska i wziąć udział w wyjątkowym spotkaniu z działami sztuki w galerii malarstwa XIX wieku. Przenieśliśmy się w czasie i mogliśmy poczuć ducha historii poprzez zwiedzanie ekspozycji stałej muzeum dotyczącą historii Śląska.

Podczas naszej podróży w przeszłość zwiedziliśmy wystawę „Światło historii. Górny Śląsk na przestrzeni dziejów”. Naszą uwagę zwróciły eksponaty dotyczące tematów realizowanych na lekcjach, m.in. industrializacji, której symbolem jest maszyna parowa, wydarzeń z okresu powstań śląskich i plebiscytu, lat międzywojennych po obu stronach granicy i II wojny światowej. Z zainteresowaniem obejrzeliśmy eksponaty i aranżacje nawiązujące do okresu PRL-u.

Ciekawostką dla nas i atrakcyjnym przekazem wiedzy były multimedialne elementy wystawy. Na dotykowych monitorach przedstawiono treści z odniesieniami bibliograficznymi, a na ekranach mogliśmy obejrzeć filmy dokumentalne.

Kolejnym punktem naszej historycznej wyprawy były warsztaty pt. „Główne kierunki w malarstwie polskim XIX wieku". Była to wspaniała podróż w przeszłość i spotkanie z historią poprzez malarstwo. Mieliśmy niecodzienną okazję obcowania z dziełami J. Matejki, A. Gierymskiego, J. Pankiewicza, S. Wyspiańskiego. Poprzez ich analizę poznaliśmy nowe dla nas kierunki w malarstwie i teraz możemy powiedzieć, że wiemy czym charakteryzuje się: historyzm, realizm, impresjonizm czy secesja.

Wizyta w Muzeum Śląskim była dla nas niezapomnianym spotkaniem z historią i zabytkami. Do Bielska – Białej wróciliśmy - podróżując pociągiem, pełni wrażeń i bogatsi o doświadczenia odkrywców historii.