Peny i drukarka 3D
2023-01-31
W styczniu uczniowie tworzyli kolejne projekty z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Dzieci klas młodszych projektowały ciekawe prace za pomocą długopisów 3D, starsi uczniowie wykonali doświadczenia z solą, pracowali z drukarką 3D.
Uczestnicy szkolnego koła 3D przez ostatnie kilka tygodni z zaangażowaniem i cierpliwością wykonywali większy projekt: Zwierzątka w technice low poly. Aby wykonać takie, już trochę bardziej zaawansowane prace, chłopcy musieli zastosować wiele narzędzi w programie do edycji 3D, w którym pracujemy, czyli w Blenderze. Spora część z tych narzędzi była dla nich nowa i dopiero je poznawali. Dodatkowo prace wymagały także sporej dawki zmysłu artystycznego. Dlatego tym bardziej gratulujemy, że wszyscy skutecznie dokończyli swoje projekty. W rezultacie powstało sześć piesków i jeden kotek w wybranych przez autorów kolorach.
Uczniowie klas ósmych na lekcjach chemii wykonywali analizę jakościową soli. Korzystając ze sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” wykonywali eksperymenty w grupach, mające na celu rozpoznanie zawartości niepodpisanych próbek soli.
Na zajęciach świetlicowych dzieci z klas młodszych doskonaliły swoje umiejętności, rozwijały kreatywność i wspaniale bawiły się pracując z długopisami 3D. Wykonały ciekawe modele przestrzenne, między innymi rower, okulary, a także pięknego motylka.
W trakciezajęć korekcyjno-kompensacyjnych ćwiczyły koordynację wzrokowo-ruchową, tworząc np. śnieżynki.
Gazetki programu „Laboratoria przyszłości” są wywieszone w budynku A i budynku B. Będą aktualizowane na bieżąco. Zapraszamy do zapoznania się z nimi.