Uczymy się bawiąc!
Aktualności » AKTUALNOŚCI 2024/2025 » Uczymy się bawiąc!
2025-06-30
W ramach realizacji programu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie naszej szkoły mieli okazję uczestniczyć w niezwykle inspirujących zajęciach poświęconych projektowaniu 3D z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi technologicznych.
Głównym celem zajęć było rozwijanie umiejętności przestrzennego myślenia, kreatywności oraz nauka obsługi programu Tinkercad – intuicyjnego narzędzia do modelowania 3D online. Uczniowie uczyli się tworzyć proste kształty geometryczne, łączyć je ze sobą, skalować, obracać oraz nadawać im konkretne formy użytkowe. Najbardziej ekscytującym momentem dla nich była możliwość wydrukowania zaprojektowanych przez siebie modeli za pomocą drukarki 3D, która została zakupiona w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Obserwacja pracy drukarki 3D, która z dokładnością warstwa po warstwie tworzyła zaprojektowane przez nich obiekty, była dla dzieci fascynującym doświadczeniem i realnym dowodem na to, że ich cyfrowe pomysły mogą stać się rzeczywistością.
Na zajęciach świetlicowych oraz zajęciach z edukacji wczesnoszkolnej wykorzystywane były klocki konstrukcyjne zakupione w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Cieszą się one dużą popularnością. Dzieci ucząc się przez zabawę rozwijały zdolności manualne, wyobraźnię i kreatywność. Tworzenie form przestrzennych sprawiało im wiele radości, a możliwość samodzielnego projektowania wzmacniała ich pewność siebie.
Uczniowie klas młodszych z zaciekawieniem oglądali przyrodę przez lupę. Przykładali ją do liści, trawy, owadów i kory drzew odkrywając drobne szczegóły niewidoczne gołym okiem. Były zachwycone widokiem żyłek na liściach i delikatnych skrzydłach owadów.
Na zajęciach edukacji matematycznej z pomocą wagi elektronicznej dzieci porównywały ciężar różnych przedmiotów oraz wykonywały proste obliczenia związane z ważeniem. Bawiąc się rozwijały logiczne myślenie.
Na zajęciach chemii, korzystając ze sprzętów zakupionych w programie „Laboratoria Przyszłości”, uczniowie rozwijali w sobie motywację do nauki i rozbudzali ciekawość wykonując samodzielnie różne eksperymenty. Z okazji walentynek tworzyli serca, które pod wpływem reakcji chemicznych zabarwiały roztwór na czerwono. Sprawdzali też, czy można spalić różne metale i z czego zrobione są zimne ognie oraz fajerwerki. Uczniowie klas 8 rozpalali w sobie miłość do chemii organicznej badając na "własnej skórze" palność niektórych węglowodorów. Sieciowali polimery - czyli tworzyli popularne slimy łącząc chemię z zabawą. Uczniowie klas 7 sprawdzali czy rzeczy dostępne w domu: ziemniaki i drożdże mogą być katalizatorami reakcji chemicznych i wytwarzali pianę z wody utlenionej. Uczniowie klas 8 na lekcjach chemii tworzyli własne kolorowe mydełka.
Uczniowie uczestniczący w zajęciach koła geograficznego mieli okazję przenieść się w najdalsze zakątki świata – bez wychodzenia z sali lekcyjnej! Wszystko to dzięki wykorzystaniu gogli VR. Podczas zajęć mogli z bliska przyjrzeć się dzikim zwierzętom w ich naturalnym środowisku, a także podziwiać różnorodne krajobrazy – od sawanny, przez dżunglę, aż po mroźne pustkowia Antarktydy. Cieszymy się, że nowoczesne technologie mogą wspierać edukację w tak inspirujący sposób.
Na zajęciach koła plastycznego klas starszych wykorzystywano różnorodne sprzęty zakupione w ramach programu „Laboratoria Przyszłości. Były to: farby, pędzle, długopisy Peny, wypalarki, krosna, hafciarka, laminarka, maszyna do szycia. Uczniowie tworząc swoje wspaniałe dzieła rozwijali wyobraźnię, wyrażali myśli i marzenia w wyjątkowy indywidualny sposób. Efekty ich pracy można podziwiać na zdjęciach zamieszczonych poniżej.
Na lekcjach plastyki dzięki akcesoriom zakupionym w ramach programu (klej na gorąco, nożyczki, nożyki, taśma malarska, kombinerki) powstawały formy przestrzenne, haptyczne pudełka, zamki obronne, konstrukcje mobilne, architektoniczne kreacje.
Również dzieci z klas młodszych tworzyły piękne prace plastyczno-techniczne wykorzystując magiczny klej oraz klej na gorąco. Tworząc swoje prace bawiły się kolorami i kształtami, uczyły się cierpliwości, rozwijały wyobraźnię i kreatywność.
W czasie zajęć świetlicowych uczniowie rozwijali zdolności manualne i wyobraźnię przestrzenną tworząc trójwymiarowe modele z pomocą długopisów 3D.
Aparat fotograficzny zakupiony w ramach programu „Laboratoria przyszłości” pozwalał na dokumentowanie ważnych wydarzeń z życia szkoły, takich jak: wycieczki, wyjścia na wystawy, wyjazd na „Zieloną szkołę”.
Utrwalone zostały również „maszkarony” z masy solnej wykonane przez uczniów klas 6.
Podczas uroczystości, imprez sportowych, obchodów Dnia Dziecka wykorzystywany był sprzęt nagłośnieniowy zakupiony w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Dzięki nowoczesnemu nagłośnieniu wszystkie występy, konkursy, zabawy przebiegały sprawnie, a uczestnicy mogli w pełni cieszyć się wspólnym świętowaniem.
Dzięki środkom z programu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie naszej szkoły mogą zdobywać kompetencje przyszłości, rozwijać swoją kreatywność i uczyć się w sposób nowoczesny, atrakcyjny i praktyczny. Zajęcia z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu będą kontynuowane w kolejnych miesiącach.